27. - 28. března 2019 - Úspěch v krajském finále mezinárodní matematické soutěže Adama Riese

Ve dnech 27. a 28. března 2019 se na Podkrušnohorském gymnáziu v Mostě konalo krajské finále mezinárodní matematické soutěže Adama Riese, kterou naše škola organizuje ve spolupráci se Svazem Adama Riese sídlícím ve městě Annaberg-Buchholz (SRN). Toto finále mělo určit desítku postupujících žáků prim víceletých gymnázií Ústeckého kraje a šestých tříd základních škol do finálového kola soutěže. Letošního ročníku oblastního kola soutěže se zúčastnilo celkem 41 žáků z patnácti škol a gymnázií Ústeckého kraje.

Tato soutěž se u našich západních sousedů těší velké vážnosti. Prvního kola se ve spolkových zemích Sasko, Bavorsko a Durynsko účastní více než 1200 studentů. Příklady, které musí studenti řešit, jsou svou povahou a velmi často i odkazy na historické reálie 16. století netypické pro běžnou matematiku probíranou v současném českém školství.

Program soutěže byl slavnostně zahájen zdravicí zástupců Svazu Adama Riese tlumočenou paní Brigitou Janovskou. Večerní nesoutěžní část programu byla tvořena historicko-matematickým výkladem o působení a významu středověkého početního mistra Adama Riese a řešením matematických úloh a hlavolamů.

Čtvrteční program byl věnován samotné matematické soutěži, vyhodnocení vypracovaných řešení, vyhlášení výsledků a předání cen soutěžícím. Vítězka letošního ročníku Ema Kučerová z litoměřického gymnázia obdržela titul Mladý počtář Ústeckého kraje. Naši primáni se v konkurenci zástupců dalších škol neztratili. Denis Červenka a Josef Murgaš si umístěním na třetím a čtvrtém místě vybojovali postup do mezinárodního finále soutěže.

Všem soutěžícím děkujeme za účast v dvoudenním programu a za zájem o řešení úloh, deseti postupujícím do závěrečného kola soutěže přejeme hodně štěstí v souboji s velmi silnou konkurencí z řad studentů tří spolkových zemí SRN a v neposlední řadě děkujeme všem, kteří se podíleli na zdárném průběhu soutěže na všech zúčastněných školách.

Soutěž je organizovaná za podpory:
 

Autor: Mgr. Michal Smatana